Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
ANTALYA İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    İL MÜDÜRÜ
    İL MÜDÜR YARDIMCILARI
    ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ
    • ŞUBE MÜDÜRLERİ
    • BİTKİSEL ÜRETİM VE BİTKİ SAĞLIĞI
    • GIDA VE YEM
    • HAYVAN SAĞLIĞI VE YETİŞTİRİCİLİĞİ
    • KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME
    • KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER
    • TARIMSAL ALTYAPI VE ARAZİ DEĞERLENDİRME
    • İDARİ VE MALİ İŞLER
    • ​BALIKÇILIK VE SU ÜRÜNLERİ
    • ÇAYIR, MERA VE YEM BİTKİLERİ
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
    BİRİMLER
    TARİHÇE
    GÖREVLERİMİZ
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
  • E-HİZMETLER
    İÇ KONTROL SİSTEMİ
    • SÜREÇLER
    • FORMLAR
    EBYS EVRAK DOĞRULAMA
    TİMER
    GENÇ ÇİFTÇİ
    KÜPE SORGULAMA
    BUZAĞI TAKİP
    E-HİZMETLER
    • İÇ KONTROL SİSTEMİ
    • EBYS EVRAK DOĞRULAMA
    • TİMER
    • GENÇ ÇİFTÇİ
    • KÜPE SORGULAMA
    • BUZAĞI TAKİP
    • E-HİZMETLER
  • PROJELER
    ANTALYA
    BEYAZ BAYRAK
    ÇİFTÇİ SAYFASI
    TARIMSAL DESTEKLER
    TOPRAĞIN SULTANLARI
    KAMU HİZMET STANDARTLARI
    STAJ BAŞVURULARI
    ZİRAİ DON UYARI
    KAMU SPOTLARI
    TARYAT
    KURUMSAL ETİK KURALLARI
    KAMU ETİĞİ
  • BASIN
  • YAYINLAR
    BRİFİNG RAPORU
    ONLİNE EĞİTİMLER
    E-KİTAPLAR
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksAntalya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü > Menu
Koordinasyon ve Tarımsal Veriler

İl Müdürlüğümüzün çalışmaları ile ilgili yapılacak toplantı, etkinlik ve tören gibi organizasyonları basına duyurmak, kayda almak ve İl Müdürlüğümüz web sayfasında haber olarak yayınlanmak,

Toplantı, etkinlik ve tören gibi organizasyonlarla ilgili "Basın Bildirisi" ni hazırlayarak basın mensuplarına dağıtmak,

İstenildiği takdirde toplantıya katılamamış Haber Ajansı, Yerel Televizyon, Gazeteler ve ilgililere konu ile ilgili yazı, fotoğraf, haber metni ve görüntü aktarmak,

Röportaj ve haber yapmak amacıyla İl Müdürlüğümüze gelen basın mensuplarının çalışmalarına yardımcı olmak,

Ulusal ve yerel gazetelerde yer almış gıda, tarım ve hayvancılık ile ilgili haberleri arşivlemek ve web sayfasında yayınlamak,

Yaygın Çiftçi Eğitimi Projesi kapsamında hazırlanmış olan tarımsal içerikli kaset, CD, broşür ve kitapları üreticilerimize ulaştırmak,

İl Müdürlüğümüz ve Bakanlığımız faaliyetleri ile konu uzmanlarının makalelerini içeren Resmi Yayın Organın yayına hazırlamak ve dağıtımını sağlamak,

Antalya Tarımı ile İl Müdürlüğümüz faaliyetlerini konu alan tanıtım filminin hazırlanması ile ilgili çalışmaları yürütmek,

Ulusal olarak yayın yapmakta olan "Kanal V" televizyonunda tarım ve gıda ile ilgili güncel konuların işlendiği programı hazırlamak ve sunmak,

İlçe Müdürlüklerimizin düzenlemiş olduğu tören, festival, toplantı vb. etkinliklere katılım sağlayarak, gerekli görüntü kaydını almak ve web sayfasında yayınlamak,

TRT Antalya Radyosu ile ortaklaşa gerçekleştirilen tarım programı ile ilgili planlama yapmak ve koordinasyonu sağlamak,

İl Müdürlüğü olarak katılım sağlanılan gıda ve tarım fuarları ile ilgili stant kurulumu da dahil gerekli hazırlıkları yapmak, fuar süresince koordinasyonu sağlamak

Toplantı ve törenlerde programın sunumunu yapmak. 


Enformasyon Birimi 2016-2017 Yılı Faaliyetleri

FAALİYETLER

   2016

    2017

Tv Programları

 

-

Kanal V’ de tarım ve gıda içerikli 15 televizyon programı yapıldı.

Radyo Programları

 

TRT Antalya Radyosu  işbirliğinde 24 Radyo Programı yapıldı.

TRT Antalya Radyosu işbirliğinde 21 Radyo Programı yapıldı.

Web Sayfası –Sosyal Medya Haberleri

 

180 adet haber hazırlanarak İl Müdürlüğü Web sayfası, Facebook ve Twitter hesapları aracılığıyla kullanıcılara ulaştırıldı.

190 adet haber hazırlanarak İl Müdürlüğü Web sayfası, Facebook ve Twitter hesapları aracılığıyla kullanıcılara ulaştırıldı.












Radyo Programları 

İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ile Antalya TRT Radyosu'nun ortaklaşa gerçekleştirdiği ve on beş günde bir Pazartesi günleri TRT Antalya Radyosu'nda saat 11:15'de yayınlanmakta olan radyo programlarıyla tarlasında, serasında çalışan üreticilere ya da evinde işleriyle meşgulken radyosu açık olan dinleyicilere tarımın farklı alanlarından pek çok konu aktarılıyor. 

İl Müdürlüğü konu uzmanlarının katılımıyla gerçekleştirilen radyo programlarında hayvancılık, meyvecilik, sebzecilik, gıda güvenliği ve denetimler, Bakanlığımıza ait projeler ve Bakanlığımızın desteklemelerini içeren geniş yelpazedeki konularla dinleyicilere ulaşılması hedefleniyor. 

Radyo programları kapsamında 2016 ve 2017 yıllarında 45 program ile dinleyicilere ulaşılmıştır. Aynı hedefler doğrultusunda 2017 yılında da TRT Antalya Radyosu ile olan işbirliği kapsamında programlar devam etmektedir.

Televizyon Programları 

İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Koordinasyon ve Tarımsal Veriler Şube Müdürlüğü Enformasyon Birimi, ulusal olarak yayın yapmakta olan televizyon kanalında hazırladığı TV programı ile tarım ve gıda sektörünü, tarım kesimini ilgilendiren birbirinden farklı birçok konuyu, tarım sektörünün problemlerini tarım kesimiyle, üreticilerle ve tüketicilerle buluşturuyor. 

Programlarda yetiştiricilik tekniklerinden, yeni teknolojilere, gıda sağlığı ve gıda güvenliğinden denetimlere, Bakanlığın desteklemelerinden projelerine kadar çok geniş yelpazede pek çok konuya değinilerek üreticilere ışık tutuluyor. 

Eğitim ve yayım çalışmalarının vazgeçilmez bir parçası olan görsel basınının üretici bilgilenmesi ve bilinçlenmesinde çok büyük önemi olduğunun bilincinde olan İl Müdürlüğümüz yıl boyunca hazırladığı TV programları ile üreticilere yeni ufuklar açıyor. İl Müdürlüğü'nde çalışan konu uzmanlarının yanı sıra öğretim üyeleri, tarım kuruluşları ve özel sektör temsilcilerinin, üreticilerin ve ihracatçıların konuk olarak katıldığı programlarda izleyicilerden telefon ve SMS yoluyla gelen sorulara da yanıt veriliyor. 

TV programları kapsamında 2017 yıllarında toplam 15 programın hazırlığı ve sunumu gerçekleştirilmiş olup 2017 yılında da devam edilmektedir. 

Tanıtım Faaliyetleri 

İl Müdürlüğü tanıtım ve görünürlük faaliyetleri kapsamında ilimizde gerçekleştirilen gıda ve tarım konulu fuarlara katılım sağlanmaktadır. Fuarlarda ziyaretçilere bitkisel ve hayvansal üretim, gıda ve yatırımlarla ilgili konularda hazırlanmış 40 farklı liflet ile ulaşılmaktadır. Ayrıca üretici ve tüketicilere merak ettikleri konularda gerekli bilgilendirme yapılmakta ve yol gösterici olunmaktadır. 

Resmi Gazete  de  18/08/2012  tarih ve  28388 sayı ile  yayınlanan  yönetmeliğe göre

(1) Tarımsal kuraklık il kriz merkezinin görevleri şunlardır:

a) Tarımsal Kuraklık Yönetimi Koordinasyon Kurulu kararlarını uygulamak.

b) İl tarımsal kuraklık eylem planını, Türkiye tarımsal kuraklık eylem planına uygun olarak yapmak ve uygulamak.

c) İl arazi varlığı ve su kaynakları ve iklim ile ilgili verileri hazırlamak ve güncelleştirmek.

ç) Kuraklıkla mücadele eylemine yönelik, olağan ve olağanüstü koşullar için mali kaynaklarını belirleyerek mahalli bütçe kapsamına almak.

(2) Tarımsal kuraklık il kriz merkezi toplantıları komisyon başkanının uygun göreceği tarihte yılda en az bir kere toplanır.

Birimin Önemi ve Kapsamı: 

Kuraklığın insanlığın başlangıcından itibaren uygarlıkların yıkılması ve yeni medeniyetlerin oluşması suretiyle tarihi şekillendirdiği  bilinmektedir.

Yağışın uzun yıllar ortalamasından daha az  gerçekleşmesi ile yaşanan bir durum olarak tanımlayabileceğimiz  bu kavram, düzensiz yağışlar sebebi ile faydalı yağışların azalması ve dolayısı ile dönemsel kuraklıklarla birlikte yaşama riskinin de ortaya çıktığı bir durumdur.

Tarım sektöründe kuraklığın anlamı,  diğer sektörlerden daha farklıdır. Çünkü bitkiler bakımından yıl içerisinde yağan toplam yağıştan çok, büyüme dönemlerinde bitki kök bölgesinde var olan su çok daha önemlidir. Dolayısı ile bitkinin çıkış ve gelişme dönemlerinde ihtiyaç duydukları suyun toprakta bulunmaması Tarımsal Kuraklık olarak adlandırılmaktadır. Bu bağlamda 5. Dünya Su Forumunda iklim değişikliği ve kuraklığın dünya barışını tehdit ettiği ve bunun için de küresel bir ağ oluşturulmasının gereğinde ittifak edilmiştir.

İlimizin küresel ısınmanın muhtemel etkileri açısından risk grubu bölgeler arasında yer aldığı ve gelecekte özellikle Akdeniz ve iç Anadolu Bölgelerimizin iklim Değişikliğinden daha çok etkileneceği belirtilmiştir.

Doğal bir afet olan kuraklığın risklerine karşı, Tarımsal Kuraklıkla Mücadele Stratejisi ve Eylem Planının 2009 ve 2013 yılları ve  2013 ve 2017 yılları için hazırlanmıştır.

Antalya Tarımsal Kuraklıkla Mücadele Stratejisi ve Eylem Planı, kuraklık krizini yönetme amacına uygun olarak uzun dönem perspektifinde, kurumlararası koordinasyon ile kamu kaynaklarının etkin ve yerinde kullanımı hedeflenmektedir. Bu kapsamda işbirliği ve koordinasyon içerisinde yapılacak çalışmalarla muhtemel tarımsal kuraklığın etkilerinin azaltılması sağlanabilecektir.

Halen ilimize bağlı ilçelerimizde kayda değer Tarımsal Kuraklık söz konusu değildir.

2016 Yılı Birim Çalışmaları:

Aylık düzenli olarak Antalya ilçe detaylarını da gösteren Bitki Gelişim Raporu ile Kuraklık Durumu Bakanlığımıza bağlı Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne gönderilmiştir.  

Düzenli olarak Baraj ve Göletlerin Su seviyeleri DSİ tarafından takip edilmiş,  Su miktarına göre sulama programları ve tedbir amaçlı  kısıtlamalar yapılmıştır. Bundan Sulama Birlikleri ve  Müdürlüğümüz bilgilendirilmiştir.

 

Ekolojik Risk Birimi 2016 Yılı Faaliyeti Özeti

Ekolojik Risk Birimi Faaliyetleri

Faaliyet Sayısı

Bitki Gelişim Raporu ile Kuraklık Durumu Bakanlığımıza bağlı Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne gönderilmiştir.

12

Tarımsal Kuraklık İl Kriz Merkezi Toplantısı

1

Taşkın Koordinasyon Kurulu Toplantısı

1

Sulama Birlikleri Koordinasyon Kurulu

1


Birimin Kısaca Görevleri: Şubenin iç ve dış kaynaklı gelen ve giden her türlü yazışma evraklarını kayıt, izleme ve postalama görevlerini yürütmek.

Birim Faaliyetleri:

a)        İl Müdürlüğünün Evrak Kayıt Birimine gelen ve şubeyi ilgilendiren evrakları zimmetle teslim almak ve ilgilisine havale edilmesi için Şube Müdürüne iletmek,

b)        Şubeye gelen ve havale edilen evraklara kayıt numarası vererek tasnif ve dağıtımını yapmak, giden evrakları imzaya sunmak ve bunların kayıtlarını tutarak ilgilisine posta/kargo vb. yolla gönderilmesini sağlamak,

c)         Şubeye gelen ve giden evrak kayıtlarını incelemek, kayıtların saklanmasını ve gizliliğin korunmasını sağlamak, ihtiyaç duyulması halinde işlem yapılmayan evrakı tespit etmek ve ilgili amire sunmak,

d)        Şube personelinin izin ve geçici görev işlemlerini yapmak, hastalık raporlarını sıhhi izne dönüştürmek ve gereği yapılmak üzere ilgili birimlere bildirmek,

e)        Şube personeli ile ilgili bilgileri toplamak, bu bilgileri istenildiğinde ilgili birim ve mercilere iletmek,

f)         Şubenin donanım ve kırtasiye ilgili ihtiyaçlarını belirlemek, sorunlarını çözmek ve bu hususta ihtiyaç halinde diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak,

g)        Şubenin arşiv hizmetlerini yürütmek,

h)        Haftalık araç programını hazırlamak.

Birimin Görevleri:

İl genelinde Bakanlığımızca yöreye ve bölgeye özel tarımsal sorunun çözümü, belirli sayısal ölçülebilir bir tarımsal hedefe ulaşmak, bölgeye yeni teknolojileri tanıtmak, belirli hedefler koyarak tarımsal üretimi kalite ve kantite yönüyle geliştirmek için öncelikli konular belirlemek, bir program dâhilinde hangi yayım metodunun kullanılacağına karar vermek ve uygulamak, bu çalışmalara ait doküman ve belgeleri ilgili makamlara iletmek ve muhafaza etmektir. 

Birimin Faaliyetleri:

Her yıl Eylül ayı itibarıyla bir sonraki yılın İl Yayım Programını hazırlamak ve ilgili Makama onaya göndermektir. Bu programlar en az 5 yıllık olup İlin öncelikli tarımsal değerlerini ifade eden konulardır. Belirlenmesinde tüm İlçe Müdürlükleri ve Şubeler Teknik personelinin görüşleri alınmakta, karşılıklı görüşmeler sonucu programa alınıp-alınmayacağı alınacak ise hangi yayım metodunun kullanılacağı belirlenmektedir. Ayrıca konu ile ilgili sektör paydaşlarının görüşlerine de başvurulmaktadır. Bir diğer referansımız ise daha önce yapılmış bulunan İl Tarım Master Planı ve İl Tarım Stratejik Planıdır.

Tüm İlçelerin yıl içerisinde yapacak oldukları yayım faaliyetleri bir yıl önceden (veya daha önceki yıllardan devam eden) program dâhilinde uygulanmasının takibini yapmaktır. Bu çalışma yıl içerisinde üçer aylık dönemler halinde yılda dört kez Müdürlüğümüze belirli bir biçimsel tablo şeklinde rapor edilir. Bu tablodaki gerçekleşen faaliyetler ile programlanan faaliyetler değerlendirilir eksik ve yanlışlar var ise ilgili Müdürlüklere nedeni yazılı olarak sorulur. Bir sonraki yıl programlamasında ayrıca teknik detaylandırma istenir. 

Yıl içerisinde yapılan yayım faaliyetlerinin takip ve izleme formlarının aslına uygun hazırlanıp-hazırlanmadığı ayrıca alan çalışmalarının takibi, İl Yayım Biriminin görevidir.

 

İl Yayım Faaliyetleri

İL YAYIM

FAALİYETLERİ

 

2013

2014

2015

2016

2017*

Adet

Katılımcı Sayısı

Adet

Katılımcı Sayısı

Adet

Katılımcı Sayısı

Adet

Katılımcı Sayısı

Adet

Katılımcı Sayısı

Demonstrasyon

168

1.907

161

2.037

226

1.562

131

663

149

1.224

Tarla Günleri

17

348

19

457

22

597

3

64

9

610

Çiftçi Toplantısı

1.454

36.686

3.740

48.327

3.911

54.104

1785

23604

1.327

16.533

Çiftçi Kursu

13

349

43

978

173

2713

47

1206

61

1.865

Fuar, Gezi, Kurs vb.

31

6.651

51

1.986

189

3.867

21

3340

32

4.872

Kitle Yayım Vasıtası ile Yayım

Radyo Programı

23

24

26

4

9

 

Televizyon Programı

52

52

48

3

-

 







*2017 verileri ilk 9 aylık olup iİl Yayım Gerçekleşme Raporları 3’er aylık dönemler halinde raporlandığından Ekim, Kasım ve Aralık ayları verileri henüz işlenmemiştir.

1.İlde çiftçilerin karşılaştığı problemlerin araştırma enstitülerine, çözümlerin çiftçilere iletilmesini konusunda ilgili şubelerle çiftçiler arasında koordinasyonu sağlamak,

2.Tarım teknolojisine ait yeni bilgilerin, çiftçilere uygun yayım araç ve yöntemleriyle intikali hususunda gerekli koordinasyonu sağlamak,

3.İdarece talep edilen konularda Şube Müdürlükleri ile İlçe Müdürlükleri arasındaki koordinasyonu sağlamak,

4.Bakanlığımız tarım ve kırsal kalkınma politikalarının uygulanabilirliği konusunda anket, gözlem ve veri toplama işlemleri yaparak sonuçlarını analiz ederek raporlamak,

5.Kırsal alandaki demografik verileri toplayarak bu bilgilerin değerlendirilmesini sağlamaktır.

6.İl Müdürlüğümüzün çalışan ve hedef kitle eğitim, toplantı ve sempozyum ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu çalışmalarının uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesini sağlamaktır.

7.Tarımsal üreticilerin ve tüketicilerin Bakanlığımızdan beklentilerini tespit etme yönünde alan çalışmalarında bulunmak ve sonuçlarını analiz etmek,
 

Birimin Faaliyetler:

 1.Üreticilerin ve tüketicilerin bilinçlendirilmesine yönelik: Araştırma Kuruluşları, doğrudan merkeze bağlı kuruluşlar ile diğer kamu ve özel sektör kuruluşları arasında her türlü koordinasyonu sağlamak,

2.Önceden planlanan veya çiftçilerin talebi üzerine gerçekleştirilecek eğitim faaliyetlerinde görev alacak personelin görevlendirilmesi ile ilgili koordinasyonu sağlamak,​

3.İç Kontrol Hizmet Standartları ve hedef kitleye yönelik hizmetlere ilişkin etki analizlerini yapmak.

4.İl Müdürlüğümüzün çalışan ve hedef kitle eğitim, toplantı ve sempozyum ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu çalışmalarının uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesini sağlamak,

5. Kamuoyu araştırmaları yapmak, hizmetlerin kimlere, niçin nasıl götürülmesi gerektiğini araştırmak,

 6. Kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerle yapılacak işbirliği çalışmalarında görev almak,

 7. Ülke ekonomisini, tarım sektörünü ve gelişmelerini takip etmek, mesleğine ilişkin yayınları sürekli izlemek, bilgilerini güncelleştirmek,
 

KIRSAL SOSYOLOJİ EĞİTİMİ

Kurs Verilen Birimler

KATILAN KİŞİ SAYISI

Alanya İlçe Müdürlüğü

25

Elmalı İlçe Müdürlüğü

51

Finike İlçe Müdürlüğü

15

Kumluca İlçe Müdürlüğü

29

Kaş İlçe Müdürlüğü

15

Korkuteli İlçe Müdürlüğü

18

Gazipaşa İlçe Müdürlüğü

15

Demre İlçe Müdürlüğü

10

Akseki İlçe Müdürlüğü

9

İbradı İlçe Müdürlüğü

7


Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Kırsal alanda yaşayan öncelikli grupların (kadın,genç çiftçi vs) güçlendirilmesi,sorunlarının çözümü ve tarımda bilgi ve beceri kapasitelerinin artırılma ile ilgili çalışmalar yapmak.

Görev Ve Sorumlulukları:

  1. Kadın çiftçilere beslenme, aile kaynaklarının yönetimi, çocuk gelişimi ve eğitimi, gıda muhafaza yöntemleri, tüketici bilinci, sürdürülebilir gıda güvenliği konularında çiftçi toplantıları düzenlemek.
  2. Çiftçi kurslarında uzman öğretici/öğretici/usta öğretici olarak görev almak üzere, öğretici havuzuna dahil olacak personelin taşıyacağı nitelikleri, öğreticilerin katılması gereken hizmet içi eğitim kurslarını öğreticilere ait bilgilerin toplanması ile ilgili olarak yapılacak iş ve işlemleri kapsar.
  3. Kırsal alanda öncelikli grupların ( kadın, genç çiftçi vs.) sosyo ekonomik kapasitesinin geliştirilmesiyle ilgili proje,toplantı, eğitim, komisyon  vb. çalışma gruplarında yer almak, uygulanmasını sağlamak,
  4. Çiftçi ve Öncelikli Grupların( genç çiftçi, kadın vs.) kurs, eğitim çalışmalarını planlamak, uygulamak, gözetmek ve diğer kurum ve kuruluşlarca işbirliği içerisinde kurslar açmak.
  5. İdarece verilecek benzeri görevleri yapmak. 

    KTV Şube Müdürlüğü Faaliyet Değerlendirme Tablosu 

FAALİYETLER

2014

2015

Adet

Değer

Adet

Değer

Sürü Yönetimi Elemanı Benim Projesi (Kurs sayısı-Kursiyer Sayısı)

13

327

14

276

Tarımsal Nüfus Gençleşiyor Projesi (Kurs sayısı-Kursiyer sayısı)

4

74

6

120

Süt Hijyeni

-

-

6

132

Kırsal Alanda Kadının Güçlendirilmesi
Ulusal Eylem Planı(2012-2016)kapsamında
Kültür Balıkçılığı Projesi (Kurs sayısı-Kursiyer sayısı

1

20

Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma içinToplumsal
Cinsiyet Bakış Açısı ile Kırsaldaki Kadınların
Sosyo Ekonomik Yönden Kapasitelerinin
Geliştirilmesi Projesi Eğitici Eğitimine katılım
(3 Pilot İlden 30 Teknik Eleman)

1

30

 

 

 

 


2015 yılında üreticilerden gelen yoğun talep doğrultusunda Tarımsal Nüfus Gençleşiyor ve Sürü Yönetimi Elemanı Benim projeleri kapsamında program dışı 13 kurs düzenlenmiş olup 541kursiyer katılım sağlamıştır.​

​

Birimin Kısaca Görevleri:

1.      Mülga Antalya İl Özel İdaresi’nce yapılan ortak projelerin uygulanması,  İş Deneyim belgelerinin düzenlenmesi, Kesin Teminat İade İşlemleri ve SGK yazışmaları ve takibinin yapılması.

2.      Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı ile Müdürlüğümüz arasındaki koordinasyonun sağlanması, iş ve işlemlerinin takip edilmesi.

3.      Yıllık Gerçekleşme Raporlarının düzenlenmesi, İl Müdürlüğü çalışma raporları, Valilik İzahnamesi hazırlığı gibi dokümantasyon ve sunum hazırlayarak ilgili platformlarda sunmak veya sunumuna destek vermek.

 

4.      Avrupa Birliği, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) ve Ulusal Fon çağrılarının takip ederek İl ve İlçe Müdürlüklerimizdeki proje ekipleri ile bilgilendirme çalışmaları yapmak,

5.      İl ve İlçe Müdürlüklerimizin bu fonlardan yararlanmasını sağlamak amacıyla gerekli eğitim programlarının hazırlamak, organizasyonunu yapmak ve Proje Döngüsü Yönetimi ve Fon Kullanımı konusunda her yıl dönemsel eğitimler vermek, AB projelerinin yapılması, yönlendirilmesi ve yürütülmesi işlemlerinde kurum çalışanlarına proje başvuru öncesi destek sağlamak

6.      Avrupa Birliği Uyum Danışma ve Yönlendirme Kurulu (AB UDYK) temas personeli olarak görev yapmak, Alt Çalışma Grupları ve AB UDYK toplantılarını Müdürlüğümüz adına temsil etmek ve sekretaryasını yapmak,

7.      BAKA çalışma ve etkinliklerini Müdürlüğümüz adına koordine etmek,

8.      İl Müdürlüğümüz Brifinginin Hazırlanması,

9.      Antalya İli Tarım Strateji Belgesi uygulamaları ve eylem planları izleme, değerlendirme işlemleri,

10.  Müdürlüğümüz yıllık performans Değerlendirme raporlarının hazırlanması.

11.  “Tarım Yatırım Danışma Ofisi” görevini yürütmek

 

Yürütülmekte Olan Projeler

1.Ulusal Ajans tarafından kabul edilen ve Biyolojik Mücadeleyi yaygınlaştırma amacı taşıyan “ÜRETİMDE FAYDALI, ÜRÜNDE GÜVEN, TOPLUMDA SAĞLIK” isimli projemiz uygulama aşamasındadır.

2.“Kadın Çiftçileri Tarım İşletmeciliğiEğitimi İle Güçlendirme” Erasmus+ Ka2 StratejikOrtaklık Projesi uygulamaya başlamış olup 2017 yılında sona erecektir.

Projeninamacı,yayımcılarıntarımalanındakiteknik, girişimcilikveyönetimbilgilerinigeliştirecekkapsamlıbireğitim program hazırlamakveeğitimalmışbuyayımcılarıeğitimseviyesidüşük, meslekieğitimindışındakalmış, tarımişletmeciliğialanındasınırlıbilgisiolanveçiftliklerde/tarladaçalışankadınçiftçilerieğitmekiçinkullanmaktır. 

Ortaklar; Türkiye (Akdeniz Üniversitesi, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, Ziraat Odası) , ABD, Almanya, İspanyave Malta

3.Örnek Mahalle Projesi

2016 yılında hayata geçirdiğimiz Örnek Köy Projesi ile her ilçeden seçilen bir köyde bütün üreticilerin envanteri çıkarılarak işletme bazında sorunları tespit edilerek çözümler geliştirilecek, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde köyün altyapı ve diğer sorunları çözülmeye çalışılarak proje sonunda elde edilen başarılı çıktılar diğer köylerde uygulamaya koyulacaktır.

4.Kadın Çiftçileri Tarımsal Yayım Projesi kapsamında “ Güvenilir Gıda için Kadın Üreticiler ile Biyolojik Mücadele Projesi” 2016 yılı yatırım programı kapsamına alınmıştır. 

Başvuru aşamasında olan projeler

 

1.“Örtüaltı Yetiştiriciliğinde Doğru Gübre Uygulamaları” konulu projenin başvurusu 02.02.2016 tarihinde Ulusal Ajans’a yapılmıştır.


  • Bakanlığımız Müsteşarlık Makamı’nın 31.01.2014 tarih ve 74368863-010.07.01.83 sayılı Olur’u ile Pazarlama Daire Başkanlığı bünyesinde Tarım Ürünleri Piyasası İzleme Birimi oluşturulmuştur.

  • İlimizde 18 adet farklı ürün ve bunların 15 farklı versiyonunun takibi yapılmaktadır.

  • Bu ürünlere ait günlük tablolara; Üretici Fiyat Tablosu(5 farklı üretici ile görüşülerek alınmış olan fiyatlar), Hal Satış Fiyatları Tablosu(5 farklı komisyoncu ile görüşülerek alınmış olan fiyatlar), Semt Pazarları Satış Fiyat Tablosu(5 farklı tezgah yetkilisi ile görüşülerek alınmış olan fiyatlar) ve Market Satış Fiyatları Tablosu(İlçede faaliyet gösteren 5 farklı market ile görüşülerek alınmış olan fiyatlar)

  •  İlimizde Akseki, İbradı, Gündoğmuş ve Döşemealtı haricinde kalan diğer 15 ilçeden ilgili ürünlere ait veriler günlük olarak alınmakta olup, Bakanlığın belirlemiş olduğu tablolara işlenerek hergün en geç saat 11.00 de Tarım Reformu Genel Müdürlüğü’ne gönderilmektedir.

  • Ayrıca; İlimizde faaliyet gösteren Meyve-Sebze Hal’lerinden günlük çıkış miktarları Bakanlığımız Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı tarafından istenmektedir. İlimiz de faal olarak bulunan 26 Hal Müdürlüğü mevcuttur. Bunlardan kayıtları düzgün olarak tutulan(Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı Haller Şube Müdürlüğü ile görüşülerek tespit edilen) Antalya Merkez Hal Müdürlüğü, Alanya-Demre-Kumluca Merkez Hal Müdürlüklerinden günlük çıkış miktarları hergün talep edilerek gönderilmektedir.​
TARIMSAL ÜRÜN FİYAT İZLEME BİRİMİ(TÜFİS)
  • Bakanlığımız Tarım Reformu Genel Müdürlüğü tarafından, tarım politikalarının hızlı ve doğru bir şekilde uygulanabilmesi amacıyla, tarım ürünleri piyasalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi, gıda ve tarımsal ürün piyasalarında piyasa aktörlerinin yerinde ve zamanında faydalanabileceği, karar alıcıların  karar vermelerini kolaylaştıracak şeffaf, izlenebilir ve istikrar içinde sürdülebilir fiyat izleme sisteminin kurulması ve üreticiden tüketiciye fiyatların takibinin sağlanması amacıyla;
  • 2016/30 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Bakanlığımızın da üyesi olduğu Gıda ve Tarımsal Ürün Piyasaları İzleme ve Değerlendirme Komitesi yeniden yapılandırılarak mevcut Tarım Bilgi Sistemi'ne Tarımsal Ürünler Fiyat İzleme Sistemi(TÜFİS) dahil edilmiştir.
  • Tarımsal Ürünler Fiyat İzleme Sistemi'ne(TÜFİS), İlimiz 19 İlçe Müdürlüğü sistem sorumluları tarafından Genel Müdürlüğümüz tarafından belirlenen 35 ürün ve 60 farklı varyasyonunun piyasa fiyatları; Üretici Satış Fiyatları, Aracı Satış Fiyatları, Hal Satış Fiyatları, Semt Pazarı Satış Fiyatları ve Market Satış Fiyatları GÜNLÜK olarak sisteme girişleri yapılmakta, kontrolü sağlanmakta ve tarımsal ürün piyasası takip edilmektedir.

     

    İSTATİSTİK BİLGİ SİSTEMİ(İBS) ÇALIŞMALARI;

     
  1. Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı'nın tarımsal ekonomik hesaplar kapsamında il ve ilçeler de üretimi yapılan çiftçi tarafından pazarlama kanallarına doğrudan satışı gerçekleştirilen tarım ürünlerinin fiyatları ile tarımsal üretimi gerçekleştirmek için satın aldığı girdi fiyatları 19 İlçe Müdürlüğü sistem sorumlusu tarafından Çiftçinin Eline Geçen Fiyatlar(ÇEF) 15 günde bir kez, Çiftçinin Ödediği Fiyatlar(ÇÖF) ayda bir kez İstatistik Bilgi Sistemi'ne girişleri yapılmakta ve kontrolü sağlanmaktadır. 


Birimin Kısaca Görevleri: 

İlin tarım ürünlerinin ekiliş, verim ve üretim tahmin çalışmalarını yapmak amacıyla İstatistik Veri Ağına (İVA) Bitkisel ve hayvansal istatistikî bilgilerinin zamanında girişlerini sağlamak, 

Çiftlik Muhasebe Veri Ağı (ÇMVA) sistemine ait çalışmaları yapmak.  

Birim Faaliyetleri: 

İlimizin bitkisel ve hayvansal istatistikî bilgileri, İstatistikî Veri Ağı (İVA) kapsamında derlemekte ve bu bilgiler Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayınlanmaktadır.

Çiftlik Muhasebe Veri Ağı Sistemine dahil olan tarımsal işletmelerin detaylı finansal ve mali bilgileri toplanarak değerlendirmek amacıyla Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne gönderilmektedir. 

Birimin Kısaca Görevleri:

  • Tarım sigortaları ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  • Hasar tazminat ödemeleri ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  • Afete uğrayan ve durumları 20/6/1977 tarihli ve 2090 sayılı Tabii Afetlerden Zarar Gören Çiftçilere Yapılacak Yardımlar Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirilecek kredi verilen çiftçilerin kredi dönüşlerini takip etmek,
  • 2/7/1941 tarihli ve 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkındaki Kanunun uygulanmasını sağlamak,

Birim Faaliyetleri:

İlimiz genelinde meydana gelen tabii afetler:

  • 2090 Sayılı Kanun (Tabii Afet Yardımı)
  • 5363 sayılı TARSİM Kanunu (Tarım Sigortaları Havuzu)
  • 4081 Sayılı Kanun (Çiftçi Malları Koruma)

kapsamında değerlendirilmektedir.

Ayıca 2016 Yılı içerisinde Doğal Afetlerden zarar gören üreticilerimizin Tarım Kredi Kooperatifi ve Ziraat Bankasına olan borçları ertelenmiştir.

Borçları Ertelenen Üreticilerimizin İlçelere Göre Dağılımı;

Korkuteli   : 626 Üretici

Manavgat  : 29 Üretici

Serik         :  2 Üretici

Alanya       :  5 Üretici

Demre       :  4 Üretici

Kumluca     :  2 Üretici

Elmalı         :  30 Üretici

Kaş             :  1 Üretici

Konyaaltı     :   4 Üretici

Finike          :  133 Üretici

Muratpaşa    :  1 Üretici 

Bu kapsamda birimimizce yapılan 2016 yılı hasar tespit çalışmalarına ait tablo aşağıdadır. 

ANTALYA GENELİNDE  01.01.2016 / 12.12.2016 TARİHLERİ ARASINDA MEYDANA GELEN  AFET BİLGİ NOTU ÇİZELGESİ
​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
İLÇESİ
Tarih
 Mah. SayısıÇiftçi Say.Afetin NeviZara Gören Top. AlanTelef olan Hay. Say.-Depo Ürünü- Tarımsal YapıToplam Zarar Tl)Zarar Oranı %



KUMLUCA
​ ​ ​
7.01.2016429Hortum61,9

54 K.Baş H.       93 Arılı Kovan
​ ​ ​
1.022.002,0026
11.04.2016117Hortum49436.531,0024
24.25.26.27/06/20167251Yangın1.373,006.341.850,0037
20.09.201623Fırtına-Hortum11124.267,0049
MURATPAŞA17.01.201611Fırtına5 99.405,0054

KONYAALTI
​
25.26/01/-05/02/2016763Fırtına767 1.699.738,0020
15.09.201611Dolu4​29.865,0025
KEPEZ17.01.201611Fırtına-Sel-Su Baskını3 106.170,00100
SERİK
​
17.01.201622Fırtına12,3 12.600,005
21.02.201612Dolu320 320.000,005
AKSU17.01.20161181A.Yağış-Fırtına-Hortum113 7.804.240,0046
KAŞ
05.22/02/2016217Hortum-Fırtına45 265.983,005





KORKUTELİ
​ ​ ​ ​ ​
27.01.201611Fırtına2 16.934,0040
16.03-11.04.2016425Don-Dolu103​221.530,0040
21.04.20161289Don1.263,00​1.339.181,0058
06.06/29.06/201647Dolu29,6​84.004,0048
2015.Güz 2016.İlkbahar32844Kuraklık54.310,00​3.676.878,001,5
12.16.20/09/2016624Dolu-Fırtına59​325.245,0046.6
DEMRE
​
17.01.20165235Fırtına-Hortum702 10.788.684,0025
5.03.201611Hortum2​97.411,0095





FİNİKE
​ ​ ​ ​
01.06/01/2016322Fırtına-Don- A.Yağış26,9 324.535,0021
17.01.2016421Fırtına-Hortum47​216.721,0012
26.01.20169198Fırtına-Don3.024,00​3.824.822,003
21.22./02/2016333Fırtına51​75.422,006
04.20/09/201622Dolu2,8​2.890,009


ELMALI
​ ​
4.01.201611Kar Ağırlığı23,8

40 Adet Kovan
​ ​
556.250,0089
21.02.201611Fırtına 30.000,0050
04.05.21/08/2016688Sel-Dolu4341.525.877,0055
ALANYA17.01.20161458Fırtına-Don338 2.037.294,0020


GAZİPAŞA
​ ​
02.17/01/2016423Fırtına-Don125,6 223.835,0025
22.02.201622Fırtına8​123.900,0038
19.03.2016111Dolu32​54.957,0012



MANAVGAT
​ ​ ​
5.01.201622Don25 33.260,00100
21.02/04.03/2016352Fırtına-Dolu1.023,00​815.757,0036
26.04.20161108Dolu576​712.200,0040
20.09.2016725A.Yağış-Fırtına-Hortum1.011,00​285.395,0016
TOPLAM 1682341 65.982,80 45.655.633,00 



NTALYA GENELİNDE  01.01.2017 / 13.12.2017 TARİHLERİ ARASINDA MEYDANA GELEN  AFET BİLGİ NOTU ÇİZELGESİ

İLÇESİ

Tarih

 Mah.Sayısı

Çiftçi Say.

Afetin Nevi

Zara Gören Top. Alan

Telef olan Hay. Say.-Depo Ürünü- Tarımsal Yapı

TOPLAM ZARAR

ZARAR ORANI  

KUMLUCA

10.01.2017

3

3

Hortum

9,0

1 tane Ahır, 1 Ağıl  Boş Arı kovanı

164.290

12

18.02.2017

1

1

Fırtına-Hortum

1,0

8.800

32

14.14/03/2017

1

14

Heyelan

70,0

490.464

92

8.10.2017

1

12

Hortum

14,0

70.240

4

24.10.2017

1

5

Hortum

4,2

174.300

16

132.11.2017

3

191

Hortum-Dolu-Fırtına

616,6

21.475.387

40

KONYAALTI

4.08.2017

2

29

Dolu-Yıldırım

166,0

9 Adet K.baş

779.211

87

 

 

 

 

 

 

 

KEPEZ

7.07.2017

2

5

Orman Yangını

13,0

 

85.706

100

4.08.2017

1

5

Hortu8m

9,0

 

323.018

43

8.10.2017

6

41

Hortum

22,0

 

4.579.800

39

 

 

 

 

 

 

 

 

SERİK

10.16/01/2017

5

15

Fırtına

28,0

 

103.554

13

30.05.2017

4

41

Dolu

1.629,0

 

273.240

46

25.08.2017

2

6

Yangın

48,0

 

116.864

16

KAŞ

27.01.2017

2

8

Fırtına

18,0

6 Ad.Arılı Kov.

27.850

6

20.05.2017

1

19

Dolu

266,5

107.532

23

05.09.13/06/2017

6

293

Dolu

2.311,1

1.203.877

45,7

2.07.2017

1

3

Yangın

8,0

31.650

22

     13.11.2017

11

286

Hortum-Dolu

1.004,0

      2.176.832.50

6

KORKUTELİ

10.01.2017

2

5

Kar Agırlığı

8,0

1 Ad.Hy.Brn
 40 Ad.Tavuk
 2 Ad.Keçi

243.610

27

23.04.2017-05.05.2017

8

86

Dolu-Don

307,0

681.425

51

22.05.2017

6

92

Dolu

648.9

419.605

51

08.27/06/2017

6

99

Fırtına-Sel-Dolu

1.373,0

615.947

39

4.08.2017

3

11

A.Yağış-Sel

13,4

72.875

60

21.08.2017

1

29

Dolu

108,0

333.445

45

 

 

 

 

 

 

 

DEMRE

13.11.2017

4

133

Hortum-Dolu-Fırtına

293,7

 

10.466.456

50

FİNİKE

10-27.01.2017

4

50

Fırtına

116,0

 

336.832

11

19.05/04.06/2017

3

92

Dolu

488,2

561.620

4,62

31.08.2017

1

75

Dolu

413,0

311.775

5

13.11.2017

4

218

Fırtına-Dolu-Hortum

1.307,4

8.737.395

34

ELMALI

23.04/08.05/08.17/2017

7

22

Dolu-Don-Hortum

176.660,0

 

273.240

46

03.12.31/08/2017

3

3

Sel-Fırtına

3.960,0

35.880

40

 

 

 

 

 

 

 

ALANYA

10.01.2017

11

15

Fırtına-Horum-Dolu

28,0

 

326.173

14

01.05/07/2017

6

196

Yangın

924,0

4.423.858

71

MANAVGAT

30.05.2017

6

18

A.Yağış-Fırtına-Dol

583,3

 

4.695.830

27

19.06.2017

5

37

A.Yağış-Sel

1.074.60

739.427

51,7

TOPLAM

 

133

2158

 

192.820,3

 

63.291.176

 

 


.         İlin, genel bütçe yatırım ve bütçe tekliflerini yapmak,

·         Onaylanan bütçenin dağıtımını planlanmak,

·         Program ve projeleri izlemek,

·         3 Aylık Özel Hizmet Arazi Programını hazırlamak, 

Birim Faaliyetleri:

1.Bakanlığımızın talimatları doğrultusunda, “ İl Müdürlüğü Genel Bütçe Yatırım Programı Teklifleri” ‘ni SGB.net sistemine girmek,

2.Bakanlığımızca onaylanan, “Genel Bütçe Yıllık Yatırım Programı ve Ödenekleri” esas alınarak, İlçelerimize Yatırım Programı ve Bütçe Ödenekleri dağılımını yapmak,

3.İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğünden gelen talep doğrultusunda, İl Müdürlüğümüz Yatırım Programı İzleme ve Değerlendirme Raporlarını içerir cetvelleri hazırlamak,

4.Antalya Valiliğince tertiplenen İl Koordinasyon Kurulu Toplantısına esas olarak tanzim edilen bilgilerin, toplantı dosyası ile elektronik ortamda sunum haline getirmek,

5.İKİS (İl Koordinasyon ve İzleme Sistemi) üzerinden Sektörelenvanter ihtiyaçları ve Sektörel izlemeleri sisteme girmek,

6.Birimin çalışma ilgi ve alanına giren konularda İlde bulunan diğer kamu kurum ve kuruluşları ile yazışma ve koordinasyonu sağlamak,
​

7.3 Aylık Özel Hizmet Arazi Programını hazırlamak, 

 

 

2017 YILI GENEL BÜTÇE YATIRIM PROGRAMI ​

 

SIRA NO

PROJE KONUSU

PROGRAM
ÖDENEĞİ
(TL)

1

Bitkisel Üretimin Geliştirilmesi Projesi

98.000

 

2

Doğal Çiçek Soğanlı Bitkileri Koruma Projesi

15.000

 

3

Itri ve Tıbbi Bitkiler ile Boya Bitkileri Yetiştiriciliğinin Geliştirilmesi Prj.

38.000

 

4

İyi Tarım Uygulamalarının yaygınlaştırılması ve Kontrolü Projesi

54.000

 

5

Organik Tarımın Yaygınlaştırılması ve Kontrolü Projesi

66.500

 

6

Hayvancılığı Geliştirme Projesi

22.000

 

7

Su Ürünleri Üretimini Geliştirme Projesi

3.000

 

8

İdari Kapasitenin Geliştirilmesi Projesi

2.000

 

9

Kontrol Hizmetlerinin Geliştirilmesi Projesi

6.000

 

10

Bitki Sağlığı  Uygulamaları Kontrolü Projesi

205.000

 

11

Hayvan Hastalık ve Zararlıları ile Mücadele Projesi

100.000

 

12

Arazi Toplulaştırma ve TİGH Projesi-Devam Eden İşler

70.000

 

13

Tarım Arazilerinin Devir Ve Takip Sistemi Projesi

45.000

 

14

Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Projesi

7.000

 

15

Sularda Tarımsal Faal.Kaynaklanan Kirliliğin Kontrolü Projesi

4.000

 

16

Kadın Çiftçiler Tarımsal Yayım Projesi

12.000

 

17

Tarımsal Yayım Hizmetleri Projesi

37.000

 

 

GENEL TOPLAM

784.500

 


Tarımsal yayım ve danışmanlık sisteminin çoğulcu, etkin ve verimli bir yapıya kavuşmasını sağlamak üzere, tarımsal işletmelere tarımsal danışmanlık hizmeti sunan kuruluşların denetleme, takip, değerlendirme ve raporlama işlemlerini yürütmektir. Ayrıca  Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmetlerinin Düzenlenmesine Dair Yönetmelik, Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmetleri Uygulama Esasları ve Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmetlerine Destekleme ödemesi yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2016/25) kapsamında İl Teknik Komitesi Toplantısı ile Danışmanlık Eğitim toplantılarını organize etmek, Danışmanlık Sınavı başvurularını kabul etmek,  ve Danışmanlık Vize işlemleri gerçekleştirmektir. 

 

İlimizde Yetkilendirilmiş ve Danışmanlık Desteğine Başvura yapan Kuruluşlar

 

TARIMSAL YAYIM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİNE DESTEKLEME ÖDEMESİ YAPILMASI HAKKINDA TEBLİĞ KAPSAMINDA DESTEKLEME ÖDEMESİ YAPILACAK KİŞİ veya KURULUŞLARA AİT 3 YILLIK ANTALYA İL İCMALİ

 

 

2016 YILI

2015 YILI

2014 YILI

Sıra No

İlçe Adı

Tarımsal İşletme Sayısı

Ödenecek Desteleme Tutarı (TL)

Tarımsal İşletme Sayısı

Ödenecek Desteleme Tutarı (TL)

Tarımsal İşletme Sayısı

Ödenecek Desteleme Tutarı (TL)

1

Alanya

180

90.000

105

63.000

230

138.000

2

Demre

0

0

115

69.000

110

66.000

3

Muratpaşa

150

90.000

148

88.800

144

86.400

4

Kaş

180

90.000

60

36.000

0

0

5

Manavgat

100

60.000

120

72.000

150

90.000

6

Serik

170

90.000

145

87.000

230

138.000

7

Elmalı

0

0

180

108.000

129

77.400

8

Korkuteli

0

0

56

33.600

0

0

9

Kepez

0

0

0

0

69

41.400

Toplam TYDD Başvuran Kişi/Kuruluş Sayısı

780

420.000

929

557.400

1.062

637.200

 

2016 yılı içerisinde yayınlanan Tebliğ kapsamında  Ziraat Odaları, Üretici Birlikleri ile kooperatifler desteklenmektedir. Destekleme miktarı Çalıştırdığı danışman başına 30.000 Tl olarak belirlenmiş olup, en fazla 5 danışmana kadar destekleme ödemesi yapılabilmektedir.


  • Bakanlığımız Tarım Reformu Genel Müdürlüğü tarafından, tarım politikalarının hızlı ve doğru bir şekilde uygulanabilmesi amacıyla, tarım ürünleri piyasalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi, gıda ve tarımsal ürün piyasalarında piyasa aktörlerinin yerinde ve zamanında faydalanabileceği, karar alıcıların  karar vermelerini kolaylaştıracak şeffaf, izlenebilir ve istikrar içinde sürdülebilir fiyat izleme sisteminin kurulması ve üreticiden tüketiciye fiyatların takibinin sağlanması amacıyla;

  • 2016/30 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Bakanlığımızın da üyesi olduğu Gıda ve Tarımsal Ürün Piyasaları İzleme ve Değerlendirme Komitesi yeniden yapılandırılarak mevcut Tarım Bilgi Sistemi’ne Tarımsal Ürünler Fiyat İzleme Sistemi(TÜFİS) dahil edilmiştir.

  • Tarımsal Ürünler Fiyat İzleme Sistemi’ne(TÜFİS), İlimiz 19 İlçe Müdürlüğü sistem sorumluları tarafından Genel Müdürlüğümüz tarafından belirlenen 35 ürün ve 60 farklı varyasyonunun piyasa fiyatları; 5 farklı tedarikçi esas alınarak Üretici Satış Fiyatları, Aracı Satış Fiyatları, Hal Satış Fiyatları, Semt Pazarı Satış Fiyatları ve Market Satış Fiyatları GÜNLÜK olarak sisteme girişleri yapılmakta, kontrolü sağlanmakta ve tarımsal ürün piyasası takip edilmektedir.
     

    İSTATİSTİK BİLGİ SİSTEMİ(İBS) ÇALIŞMALARI;

    Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı’nın tarımsal ekonomik hesaplar kapsamında il ve ilçeler de üretimi yapılan çiftçi tarafından pazarlama kanallarına doğrudan satışı gerçekleştirilen tarım ürünlerinin fiyatları ile tarımsal üretimi gerçekleştirmek için satın aldığı girdi fiyatları 19 İlçe Müdürlüğü sistem sorumlusu tarafından Çiftçinin Eline Geçen Fiyatlar(ÇEF) 15 günde bir kez, Çiftçinin Ödediği Fiyatlar(ÇÖF) ayda bir kez İstatistik Bilgi Sistemi’ne girişleri yapılmakta ve kontrolü sağlanmaktadır. 


İlimiz merkez ve ilçeler bazında tarımsal üretimi yapılan ekonomik öneme sahip  ürünlerin maliyet hesapları ile gelir-gider tablolarının ortaya konulması ve Bakanlığımız tarafından merkezi olarak hazırlanmış olan web portalı olan Tarımsal Ürünler Maliyet Sitemi(TAMSİS)'ne ayrıntılı veri girişlerinin yapılması sağlanmaktadır. Ayrıca; yine İlimizde ekonomik öneme haiz çok yıllık meyve ağaçlarının yaşlar itibari ile ortalama  rayiç değerlerini tespit etmeye yönelik çalışmalar yapılmaktadır.


​​



Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; 

  1. Her yıl yenilenen Çiftçi Eğitim Kursları Talimatı doğrultusunda kurs, eğitim çalışmalarını planlamak, uygulamak, gözetmek ve diğer kurum ve kuruluşlarca işbirliği içerisinde kurslar açmak (Sürü Yönetimi ve Tarımsal Nüfus Gençleşiyor Projesi ).
  2. Çiftçi kurslarında uzman öğretici/öğretici/usta öğretici olarak görev almak üzere, öğretici havuzuna dâhil olacak personelin taşıyacağı nitelikleri, öğreticilerin katılması gereken hizmet içi eğitim kurslarını öğreticilere ait bilgilerin toplanması ile ilgili olarak yapılacak iş ve işlemleri yapmak.
  3. HİEBİS İl Müdürlüğü Eğitim Yetkilisi olarak iş ve işlemleri yapmak.
  4. Staj Uygulama Takvimi doğrultusunda stajyerlerle ilgili iş ve işlemleri yapmak.
  5. İdarece verilecek benzeri görevleri yapmak.


2017 YILI STAJ GERÇEKLEŞMELERİ

  • 2017 yılında 34 öğrenci İl Müdürlüğümüzde,30 öğrenci İlçe Müdürlüklerinde olmak üzere toplam 64 öğrenci kurumumuzda staj yapmıştır.

SÜRÜ YÖNETİMİ

GRUP ADI

KURSUN
AÇILACAĞI İLÇE

SÜRE

TEORİK +PRATİK

EĞİTİMİN

KURSA KATILACAK
  KİŞİ SAYISI

GÜN

SAAT

BAŞLAMA TARİHİ

BİTİŞ TARİHİ

1. Grup

Elmalı/Merkez

15

120

06.11.2017

24.11.2017

19

1. Grup

Elmalı/Zümrütova

15

120

06.11.2017

24.11.2017

19

2. Grup

Kaş

15

120

27.03.2017

14.04.2017

24

3. Grup

Finike (Yeşilköy Mah.)

15

120

10.04.2017

28.04.2017

15

4. Grup

Finike (Merkez Mahalleler)

15

120

08.05.2017

29.05.2017

12

5. Grup

İbradı

15

120

20.11.2017

08.12.2017

Yapılmadı

9. Grup

Manavgat (Merkez)

15

120

20.02.2017

10.03.2017

Yapılmadı

10. Grup

Kepez

15

120

03.04.2017

21.04.2017

20

11. Grup

Gazipaşa

15

120

06.02.2017

24.02.2017

19

12. Grup

Korkuteli (Kırkpınar)

15

120

06.02.2017

24.02.2017

49

14. Grup

Akseki

15

120

20.02.2017

10.03.2017

17

15. Grup

Demre

15

120

02.10.2017

20.10.2017

Yapılmadı

17. Grup

Döşemealtı

15

120

13.02.2017

03.03.2017

25

18. Grup

Döşemealtı

15

120

20.03.2017

07.04.2017

Halk Eğ. Yapıldı

TOPLAM

 

 

 

219

 

2017 Ocak- Ekim “ Tarımsal Nüfus Gençleşiyor” Projesi Gerçekleşmeleri

 

Grup Adı

KURSUN
AÇILACAĞI
İLÇE

KURSUN KONUSU

Teorik +Pratik

Eğitimin

KURSA KATILACAK
  KİŞİ SAYISI

AY

GÜN

SAAT

BAŞLAMA TARİHİ

BİTİŞ TARİHİ

1. Grup

Elmalı (Zümrütova )

Domates Yetiştiriciliği

Şubat

24

192

06.02.2017

09.03.2017

21

2. Grup

Elmalı (Karamık  )

Bahçe Bakımı

Ocak

27

216

23.01.2017

28.02.2017

17

3. Grup

Elmalı (Yuva)

Süt Sığırı Yetiştiricisi

Şubat

10

80

06.02.2017

17.02.2017

20

4. Grup

Elmalı (İslamlar)

Domates Yetiştiriciliği

Kasım

24

192

06.11.2017

07.12.2017

16

5. Grup

 

Elmalı (Eymir)

Bahçe Bakımı

 

27

216

06.11.2017

12.12.2017

15

6. Grup

 

Elmalı (Bayralar)

Bahçe Bakımı

 

27

216

06.11.2017

12.12.2017

21

7. Grup

Kaş

Domates Yetiştiriciliği

Eylül

24

192

18.09.2017

19.10.2017

24

8. Grup

Finike (Arif Mah.)

Bitki Zararlıları İle Mücadele

Mart

8

64

06.03.2017

15.03.2017

20

9. Grup

Serik (Sarıabalı)

Bahçecilik Zeytin Ağacı Budama

Mart

4

32

13.03.2017

16.03.2017

Halk Eğ. Yapıldı

10. Grup

 

Serik (Orta Mahalle)

Bahçecilik Zeytin Ağacı Budama

Şubat

4

32

13.02.2017

16.02.2017

Halk Eğ. Yapıldı

11. Grup

Kepez ( Varsak )

Süt Sığırı Yetiştiricisi

Şubat

10

80

15.02.2017

28.02.2017

20

12. Grup

Kepez ( Varsak )

Süt Sığırı Yetiştiricisi

Ekim

10

80

02.10.2017

13.10.2017

25

13. Grup

Kepez ( Varsak )

Bitki Zararlıları İle Mücadele

Eylül

8

  64

06.09.2017

18.09.2017

25

14. Grup

Kepez ( Varsak )

Temel Kesme Çiçek Kursu

Mart

8

64

06.03.2017

15.03.2017

25

15. Grup

Kepez ( Altınova)

Bitki Zararlıları İle Mücadele

Temmuz

8

64

03.07.2017

12.07.2017

20

16. Grup

Korkuteli (Ulucak )

Mantar Yetiştiriciliği

Şubat

24

192

06.03.2017

06.04.2017

79

17. Grup

Korkuteli (Mamatlar )

Örtüaltı Domates Yetiştiriciliği

Nisan

45

 

360

03.04.2017

05.06.2017

59

18. Grup

Demre

Arı Yetiştiriciliği

Haziran

10

80

19.06.2017

30.06.2017

Yapılmadı

19. Grup

Demre

Zeytin Ağacı Budama

Aralık

4

32

11.12.2017

14.12.2017

Yapılmadı

20. Grup

Akseki

Biber Yetiştiriciliği

Eylül

24

192

25.09.2017

26.10.2017

Yapılmadı

21. Grup

Akseki

Arı Yetiştiriciliği

Nisan

10

80

17.04.2017

28.04.2017

15

22. Grup

Akseki

Arı Yetiştiriciliği

Haziran

10

80

12.06.2017

23.06.2017

27

23. Grup

Akseki

Asma Yetiştiriciliği

Şubat

24

192

06.02.2017

09.03.2017

18

24. Grup

Akseki

Zeytin Yetiştiriciliği

Mayıs

23

184

02.05.2017

01.06.2017

20

25. Grup

 

Akseki

Keçi Yetiştiriciliği

Ağustos

5

 

40

14.08.2017

 

18.08.2017

 

Yapılmadı

26. Grup

 

Döşemealtı

Bahçe Bakımı

Şubat

27

216

06.02.2017

14.03.2017

25

27. Grup

Döşemealtı

Bahçe Bakımı

Aralık

27

216

09.11.2017

15.12.2017

 

28. Grup

 

Aksu ( Kundu )

Domates Yetiştiriciliği

Ocak

24

192

17.07.2017

18.08.2017

14

29. Grup

 

Aksu ( Kundu )

Tek Yıllık Çiçeklerin Yetiştiriciliği

Temmuz

22

 

176

18.09.2017

 

17.10.2017

 

20

 

Toplam

 

 

 

 

 

 

 

521

 

2017 Ocak- Ekim “ Program Dışı Kurs” Gerçekleşmeleri

 

Grup Adı

KURSUN
AÇILACAĞI
İLÇE

KURSUN KONUSU

Teorik +Pratik

Eğitimin

KURSA KATILACAK
  KİŞİ SAYISI

AY

GÜN

SAAT

BAŞLAMA TARİHİ

BİTİŞ TARİHİ

1.Grup

Elmalı (Yuva )

Süt Sığırı Yetiştiriciliği

Haziran

10

80

05.06.2017

 

16.06.2017

 

26

2.Grup

Elmalı (Yuva  )

Süt Sığırı Yetiştiriciliği

Temmuz

10

80

03.07.2017

 

14.07.2017

 

10

3.Grup

Elmalı (Armutlu )

Domates Yetiştiriciliği

Kasım

24

192

06.11.2017

07.12.2017

12

4.Grup

Elmalı (Yuva )

Süt Sığırı Yetiştiriciliği

ŞUBAT

10

80

20.02.2017

 

03.03.2017

 

31

5.Grup

Kaş

Zeytin Budama

Eylül

4

32

25.09.2017

28.09.2017

14

6.Grup

Kaş

Zeytin Budama

Ekim

4

32

23.10.2017

26.10.2017

14

7.Grup

Finike (Yalnız Mah.)

Bitki Zararlıları İle Mücadele

Mart

8

64

10.01.2017

 

19.01.2017

 

24

Toplam

 

 

 

 

 

 

 

131


Her Tarımsal İşletmeye En Az Bir Danışman,

Bu model kapsamında her tarım işletmesinin en az bir personelin sorumluluğuna verilmesi,

İhtiyaç kadar yedeğinin belirlenmesi kaydıyla birden çok ziraat mühendisi ve/veya veteriner hekimin görevlendirilmesi,

Ayrıca ziraat teknikeri/teknisyeni ve veteriner sağlık teknikeri/teknisyeni ile diğer personelden uygun görülenlerin de yardımcı personel olarak sisteme dahil edilmesi öngörülmektedir. 

Tarımsal İşletme Danışmanının Görev Kapsamı

-İşletme bazlı yeni modelde çalışacak personel;

-Eğitim ve yayım,

-Bitki sağlığı ve üretimi

-Hayvan sağlığı ve üretimi,

-Desteklemeler ve kontrolü,

-İstatistik ve veri güncelleme görevlerinin yanı sıra

-Ayrıca İhtiyaç halinde;

-İl veya ilçe müdürlükleri tarafından verilecek diğer görevleri de (gıda denetimi, mera, arazi toplulaştırma hizmetleri vb.) yürüteceklerdir. 

Tarımsal İşletme Danışmanlığının Amacı

-Tarımsal işletmelerin, bakanlığımız hizmetlerinden daha etkin faydalanmaları,

-Bilgi, teknik ve yöntemler konusundaki ihtiyaçlarının zamanında ve yeterli düzeyde karşılanması,

-Bakanlığımız taşra teşkilatında yer alan il ve ilçe müdürlüklerinin daha etkin, verimli ve bir program dahilinde faaliyet yürütebilmesi amacıyla;

-Her tarım işletmesinin en az bir personelin sorumluluğuna verilerek,

-Tarımsal işletme bazında çalışma yapılması hedeflenmektedir. 

 

Tarımsal İşletme Danışmanlarının Görevleri

-Tarımsal işletme danışmanları, hizmet verecekleri işletme ziyaretlerine ilişkin yıllık program hazırlar.

-Yıllık programın hazırlamasında, öncelikle tarımsal işletmelerinin mevcut durumları tespit edilir.

-Bu amaçla, tarımsal işletme mevcut durum tespit formu kullanılır. Bu formlar her tarımsal işletmeler için ayrı ayrı doldurulur.

-Tarımsal işletme sahiplerinin tarımsal üretimde karşılaşmış oldukları problemler ve bu problemlerin sebepleri belirlenir.

-Bu amaçla problem analizi çalışması yapılır.

-Tespit edilen sorunlar öncelik sıralamasına tabi tutularak, belirlenen problemlerden hangilerinin öncelikli olarak çözüleceğine karar verilir.

-Bunun sonucunda, tarımsal işletme ziyaretleri kapsamında eğitim ve yayım, hayvan sağlığı ve üretimi, bitki sağlığı ve üretimi, su ürünleri sağlığı ve üretimi, desteklemeler ve kontrolü, istatistik ve veri güncelleme faaliyetlerin konu ve içerikleri belirlenir.

-Yıllık programları;

-Danışman imzalar,

-İlçe müdürü/Şube müdürleri (merkez ilçe)  onaylar, 

-Aylık Program Hazırlığı;

-Yıllık programa göre ay içerisinde yapacakları işletme ziyaretlerini kapsayan aylık faaliyet programları hazırlanır

-İlçe müdürü/Şube müdürleri onaylar. 

Tarımsal İşletme Danışmanlığı Modelinin Avantajları

-Taşra teşkilatı personelinin daha aktif ve verimli çalışması sağlanacaktır,

-Personelin zaman ve imkânları iyi kullanması sağlanarak oluşan atıl kapasite ortadan kaldırılacaktır,

-Her personelin sorumluluğu spesifik hale getirilecek ve görevleri belirlenecektir,

-Her personelin yaptığı işte uzmanlaşması sağlanacaktır,

-Her personelin yaptığı veya aksattığı görevinden sorumlu olması sağlanacaktır,

-İşlerin zamanında ve aksatılmadan yapılması sağlanacaktır,

-Danışmanların sorumlu olduğu alandaki bitkisel ve hayvansal verileri öğrenmesi ve gerektiğinde daha seri ve doğru cevap vermesi sağlanacaktır,

-Aynı hizmet alanındaki çiftçilerle irtibat sağlanacağından iletişim kolaylaşacaktır,

-Danışmanın bağlı olduğu çiftçiyi, çiftçinin ise danışmanını bilmesi suretiyle koordinasyon sağlanacak, iş ve işlemlerin daha hızlı ve sağlıklı yürütülmesi sağlanacaktır,

-Hizmet alanındaki bitkisel ve hayvansa potansiyel daha iyi bilineceğinden, potansiyelin daha verimli kullanılması sağlanacaktır,

-Personel arasında hizmet yarışı ve daha gayretli bir çalışma ortamı oluşacaktır,

-Ürün kontrollerinin daha hızlı, daha sağlıklı ve daha kolay yürütülmesi sağlanacaktır,

-Çiftçilere, kendilerinden sorumlu bir teknik/sağlık personel tarafından doğrudan ve yerinde hizmet alabilme imkânı temin edileceğinden hem üretimde artış, hem de çiftçi memnuniyeti sağlanacaktır,

-Tarımsal verilerin daha güvenilir bir şekilde elde edilmesi ile, bu bilgilerin güncelliği ve sürekliliği sağlanacaktır. 

Antalya İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü olarak 01.01.2017 tarihinden 14.12.2017 tarihine kadar toplamda 30.646 tarımsal işletme ziyareti sorumlu teknik personeller tarafından yapılmıştır. 

İLETİŞİM

    Antalya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Vatan Bulvarı, Sedir Mahallesi, Tarım Kampüsü, Muratpaşa / ANTALYA

  • Telefon : 0242 345 28 20 (3 Hat)

  • Faks : 0242 346 67 80

  • E-Posta : antalya@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın
©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI